Zoeken in deze blog

zaterdag 31 oktober 2015

sjaal haken

Ons moeder vroeg aan mij of ik een sjaal wilde haken voor haar buurvrouw die bijna jarig was, ik dacht ik zal eens een ander model haken en had al vlug eentje gevonden, met wol van de wibra aan de slag, maar dit viel mij toch wat tegen, daarom heb ik deze sjaal even aan de kant gelegd.

hier ziet u het stukje dat ik al haakte, Tranquility van Drops Design, nu ik het zie vind ik het toch een mooi model, maar de wol stoorde mij
dus kocht ik drie bollen Apilou en dat ging wel een heel heel stuk beter
hier in zijn volle glorie
 hier ziet u hem beter in détail
 al mooi opgevouwen
afwerking met mijn knoopje
détail foto

en omdat ik toch goed bezig was werkte in deze ook af, was al eerder aan deze begonnen en aan de kant gezet om iets anders te haken

 toch prachtig

 zeer mooi detail met knoopje
beide puntsjalen :
patroon  south bay : voor de witte sjaal paste ik het patroon aan en gebruikte ik slechts vijf stokjes i.p.v.zeven, de volgende toer moet je ook aanpassen
de gekleurde sjaal haakte ik volgens het patroon
haalnaald 4,5
wol voor de witte sjaal 3 bollen en een restje Apilou van bij Veritas
voor de gekleurde 3 bollen Fenna garen van bij de Wibra
beide sjalen zijn al weggegeven door ons moeder
voor mijn volgende project ben ik bezig met dit garen

gekocht bij wolplein en de bedoeling is van er een babydekentje van te maken, eind februari gaat mijn broer Guy voor de eerste keer opa worden
groetjes
Micheline

1 opmerking: