Zoeken in deze blog

zaterdag 20 mei 2017

bloemen haken

Ik ben een bloemekesmadam, ik haak ze graag, echt graag, je kan van een paar draadjes toch zo iets mooi maken.
Ik ben in de ban van het tunisch haken, heb al verschillende projecten gemaakt en ben nog met het één en het ander bezig voor mijn lessen in 't Wolwinkeltje in Leuven.
Nu wilde ik de twee wel kombineren, bloemen en tunisch haken, en zie hier het resultaat, ben er echt tevreden van, het is nog maar een begin, maar ik zie het helemaal zitten, ik laat alvast het beginresultaat zien.
deze ook

deze werd gehaakt metStonewashed van scheepjeswol

met Stonewashed XL


even het verschil tonen 

deze twee heb ik gehaakt met Catania garen en ik heb ze reeds aan elkaar gehaakt
Met het XL van Sonewashed ga ik zeker een dekentje maken, voor de andere bloemtjes is het meer voor een sjaal of.... laat de inspiratie maar komen
de kleine bloemen zijn gehaakt met 3  voor het hartje en vijf voor de blaadjes
de grote bloem is gehaakt met een 6 voor het haartje en 8 voor de blaadjes
Kooppatroon van Atty's


groetjes
Michelone


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb nog nooit bloemen in het Tunisch haakwerk gezien. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel! En leuke kleurtjes! De bloemetjes kunnen ook een gordijntje worden, of een kussen, tafelloper, slinger,...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zijn ze!!! Dit wordt vast iets mooi, eender waarvoor je ze gaat gebruiken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen