Zoeken in deze blog

donderdag 7 december 2017

moeilijke tijd

Het is al weer een tijdje geleden dat jullie nog iets hoorde van mij, neen ik heb niet stil gezeten,
Mijn moeder, 98 jaar werd opgenomen in het ziekenhuis op 5 oktober met een gebroken heup, en wat te verwachten was, overleed ze op 24 november.
Iedere dag naar het ziekenhuis kruipt toch wel in de kleren en je bent zo leeg wanneer je thuiskomt, mijn klankbord is er niet meer en ik kan mijn verhaal dan ook maar aan weinige kwijt.  wel werd ze gecremeerd en kunnen we aan een nieuw hoofdstuk beginnen in ons leven, een hoofdstuk zonder ouders, vreemd, Gelukkig heb ik nog mijn  boers en zussen waar ik nog kan opterugvallen;
Wil even dit nog laten zien , wij hadden haar korf met haar breiwerk  meegenomen en bij de urne gezet, let bolletje wol tot aan de urne , een hommage aan ons moeder.


Ondertussen heb ik wel niet stilgezeten, geen spectaculaire haakwerken, maar toch een beetje afgewerkt, een paar sjalen gehaakt en vooral doekjes opengespannen, Mijn vriendin Myriam haakt ook graag, maar haar echtgenoot wilt geen enkel doekje in huis zien, nu had ik onlangs een heel pak katoen gekregen van RoseMie van't Wolwinkeltje en toen Myriam dit zag wilde ze graag doekjes haken, geen probleem , zou ze als tombolaprijzen geven in ons duivenlokaal. ze had er vlug een paar gehaakt en mijn werk was ze op te spannen. Dus iedere avond na mijn thuiskomst van het ziekenhuis werd er één of twee opgespannen, hier een paar foto's.











vele prachtige sierdoekjes Er liggen er nog te wachten. Bij het gekregen katoen stak er ook iets speciaal bij, Marie Joseé breide deze sjaal ermee,
een superlange sjaal in de kleuren van de Belgische vlag, deze ging naar het goede doel waar wij in ons clubje voor aan het haken en breien zijn.


groetjes
en tot de volgende keer
Micheline

4 opmerkingen:

  1. Oei, dat is echt een zware tijd, zeker nu je dit bijna alleen moet dragen. Heel veel sterkte, vooral met de feestdagen. Ik vind het draadje tussen urn en wolmandje een prachtig symbool.
    Prachtige kleedjes haakte je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Wat een prachtige hommage aan je moeder met de mand en het bolletje wol. Je hebt het handwerken dus niet van een vreemde geleerd. Sterkte om ook dit verlies een plek te geven. Groeten, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oprechte deelneming! Hoe oud je ook bent, of hoe oud je moeder ook mag worden, dat doet pijn als je haar moet afgeven.
    Prachtig gedaan met die urne en het bolletje wol..
    En super van die doekjes en het haken voor het goede doel.
    Handwerken geeft troost aan de maakster maar ook aan de ontvanger...
    Veel liefs, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte en deelneming!!! Zonder ouders leven is een hele klus, ik doe het al meer dan 10 jaar en ben het nog steeds niet gewoon. Het was echt een hommage met haar breiwerk erbij, het ontroerde me, maar het zei ook veel over haar. De doekjes zullen succes hebben als tombolaprijs!

    BeantwoordenVerwijderen