Zoeken in deze blog

zondag 4 december 2016

sjalen en .... het goede doel

Verleden week kwam ik  dit artikel tegen op mijn facebookpagina met de vraag "is dit iets voor jou, Micheline".
Natuurlijk is dit iets voor mij, maar waar ga je die sjalen hangen?
Even de vraag gesteld en ik kreeg een paar antwoorden zoals , in de stationsbuurt of op de grote markt, Joeri een jonge duivenmelker gaf mij het idee, waarom niet aan het duivenlokaal,?
Een superidee, vooral omdat wij zaterdag 3 december een kampioenendag hadden en ook omdat er juist een lantaarnpaal aan de deur staat en ook omdat ik graag geweten had of dit wel degelijk een succes zou zijn.
Dus, aan het werk, gelukkig had ik er een paar liggen die nog moesten afgewerkt worden, enkel draadjes instoppen en ze waren klaar hier een paar foto's van de sjalen

zes sjalen, zou dat wel genoeg zijn ?????




er was maar één gehaakte tussen , de andere zijn allemaal gebreid(van een nog vroegere periode waar ik nog veel breide)













voilà, met dank aan Ivo die mij hielp met het ophangen van de sjalen , ik had aan iedere sjaal twee kaartjes gehangen, eentje met de melding :
"Als je er ééntje nodig hebt om je warm te houden,
neem deze sjaal dan,
Hij is voor jou.
Micheline"
en het tweede kaartje
"Het geheim van mooie dingen
zit'm niet in naald of draad
noch in de knoopjes, noch in de maat,
niet in hout, papier of karton,
maar in de mensen die het maken
en er stiekem hart en ziel in doen.

Hoe gek is dit, en weet je wat, als wij na de viering om half één vetrokken waren alle sjaals weg.
Zeker Zes gelukkige mensen in Tienen
groetjes
Micheline    

5 opmerkingen:

  1. Dit vind ik een super initiatief van jou! Ik wou dat ik al zoveel sjaals had liggen of in een mum van tijd klaar had, om hetzelfde te doen. Helaas gaat het bij mij niet zo snel. Echt, ik krijg er zelf een warm gevoel van, van jouw idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, leuk!!! Echt geweldig idee! En mooie tekstjes!!
    :-) Werd blij van dit bericht te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt weer iets voor jou om meteen mee te doen! Gelukkig had je wat sjaals in voorraad liggen en als bij wonder zijn ze dus allemaal verdwenen, zouden er zoveel mensen nood hebben aan een warme sjaal? Hier wordt een mens blij van.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik moest juist werken hé, anders was die grijze voor mij geweest ;-) Past goed bij mijn klak hé Micheline!!
    Joeri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ik daar niet aan gedacht heb, vind ik spijtig, ik had hem aan je pa kunnen meegeven (grapje)

      Verwijderen