Zoeken in deze blog

zondag 5 mei 2019

Eindelijk

Het is al meer dan een half jaar geleden dat ik nog iets schreef op mijn blog, niet dat ik niks te melden had maar door omstandigheden heb ik er geen tijd voor vrijgemaakt.
Mijn zoon Maarten heeft verleden jaar een nieuwe heup gekregen en dat is onder andere één van de redenen waardoor ik mijn tijd ergens anders moest aan spenderen.
Ik geef nog steeds les in Leuven en had op mijn lijst van cursussen het mozaïk haken gezet, nog nooit gedaan en dus dringend eens proberen, alleen dat viel wel eventjes tegen, niet eventjes maar heel veel.
Uiteindelijk na twee lapjes te hebben gehaakt kreeg ik via An van Atelier Rosan de volgende tip door, ga een kijken bij  www.dehandwerkjuf.nl
Ik heb dit gedaan, ben er aan begonnen, afgetrokken , opnieuw , afgetrokken en opnieuw, ik denk dat ik hem ondertussen al twee maal gehaakt heb, maar uiteindelijk is het mij toch gelukt en kan ik hem fier presenteren :








Ondertussen ben  ik deze techniek al in de les aan het geven, Saartje is aan haar deken bezig, de andere vonden het te moeilijk en haakte enkel het proeflapje.

Materiaal : Stonewashed van Scheepjes in de kleuren 806 Canade Jade en 801 Moon Stone
Haaknaald: 4 voor de deken, boord met 3.5
Techniek : Interlocking Crochet
Patroon : www.dehandwerkjuf.nl

groetjes
Micheline

4 opmerkingen:

  1. Mooie deken. Hij ziet er inderdaad uit als en flinke uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow super gedaan Micheline! Ok merkte bij mijn cursisten ook dat dit echt wel haken met super veel pit is. Je mag trots zijn op je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken geworden! Ik heb deze techniek ooit ook eens gedaan. Het is echt voor de vergevorderde handwerkster en je moet heel veel geduld hebben. Deze deken is heel erg mooi geworden en de rand is ook supermooi afgewerkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar het resultaat mag er zijn. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog over mantelzorg. Ik begrijp dat je weet waar we het over hebben. Ik hoop dat het voor jou ook allemaal te behappen is en de nieuwe heup voor je zoon het goed doet. Ik hoop je hier op je blog nog weer vaker tegen te gaan komen. Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen